KET - schůze 2.7.2019 Přítomní: Eva, Antonino, Honza 1) Projití 7 úkolů z minula - víceméně splněno, některé úkoly jsou však trvalé (shánět a pospojovávat lidi, procházet ostatní KETy, procházení materiálů ke školství) 2) Dokumenty k projití - Pirátská strategie 2030 je přečtená, časem se spojíme s celostátním týmem a vyžádáme si další recenze a materiály, které strategii předcházely, a které se na základě strategie vypracovaly nebo začaly vypracovávat. Zároveň požádáme o vysvětlení určitých bodů (třeba proč zlepšovat st. maturitu a nezrušit ji úplně) - Další dokumenty: Školský zákon, Zákon o obcích a krajích (kvůli kompetencím v oblasti školství) a další dokumenty související se vzdělávací politikou na úrovni územních celků, Strategie MŠMT 2030, 3) V rámci sharing is caring chceme navázat kontakt a spolupráci jak s celostátním týmem, tak ostatními KET, abychom zbytečně nedělali stejné dokumenty dvakrát. 4) U návrhů řešení později vytvoříme jakýsi argumentační slovníček, který bude uvádět jasné důvody, proč něco chceme nebo nechceme, aby se v oblasti školství prosazovalo 5) Základní směřování, agenda a účel KETu (nutnost prioritizace a konkretizace): a) Vytvořit a komunikovat podklady a návrhy řešení pro potřeby různých voleb (v nejbližší době krajských) b) Navrhovat univerzální řešení i pro celostátní úroveň či pro sdílení s ostatními KETy c) Obecně generovat odborníky, kteří mohou kvalitně zastávat volené nebo jmenované funkce (typicky komise, zastupitelstva, výbory...) d) Informační podpora stávajících a budoucích pirátských hodnostářů v oblasti školství e) Konkretizace a rozvedení cílů vyplývající z pirátské strategie 2030 6) Příští schůze by mohla být 25.7. po krajské schůzi, tedy cca mezi 19:21-20:02 7) Úkoly do příště? Kdo si co vezme? Úkoly: ->Konkretizace a prioritizace agendy (bod 5) (ANTONINO) ->Rešerše základních dokumentů (bod 2) (MŠMT - HONZA, Školský zákon - HONZA, do další schůze to ale nejspíš vše nestihnu) ->Projít si věci z ostatních KETů a třeba i diskuzi k strategii, která se vedla na fóru (vesměs VŠÍCHNI, výstupem budiž nějaké zajímavé podněty vyplývající z těchto diskuzí) ->Rešerše neziskovek a lidí působících v oblasti školství v rámci Jmk (EVA) ->Navazování kontaktů napříč kraji i na celost. úrovni? (Není ještě brzo? Ale možná vyžádat si nějaké materiály a navázat kontakt s lidmi není nikdy od věci) (HONZA)