Datum: 3.1. 2020 16:00 - 18:30 Místo: Café Atlas (Žerotínovo nám. 6, 602 00, Brno) Přítomní: Eva H., Michal Šk., Jiří H., Antonino M., Jiří K., Patrik D., Jiří K., Honza M., Body programu: 1. Debata s J. Hlavenkou - jaký má pohled na jmk školství, jak to vidí do budoucna a jak bychom mohli spolupracovat JH:- důležitá je krajská koncepce, v platnost vstoupí nová strategie, panují postoje, že kraj by měl svítit a topit a kreativně nepracovat se vzděláváním, prosazují se banality, nic koncepčního - podařilo se: Vytvořili jsme neformální pracovní tým (Bek atd.), jedním z hlavních výsledků byla nová ředitelská akademie (intezivní kurzy z hlediska pedagogicko-manažerských kompetencí), existuje také středisko služeb školám, tam jsou ale kurzy spíše administrativního rázu. - Největší nespokojenost s řediteli - špatné výběrka. S hejtmanem jsme měli stejný názor, že by se mělo tendrovat, vždy když skončí období ředitele - dle odboru školství to je ale prý moc velká adm. zátěž. - to je ale blbost PD: Ředitelé nejsou svázáni nejen RVP, ale i nařízeními vlády, které se často mění JH: zřizovatel dává dotace (může to lehce směřovat, podmiňovat), tendruje ředitele, bez zřizovatele ho nemají, středisko služeb školám - nová ředitelka, vypadá nadějně. Ředitelské akademie se věnovaly primárně gymplům, teď se bude soustředit na odborné školy. AM: Bylo by také dobré z pozice kraje dávat možnost ZŠ k dalšímu růstu a vzdělávání pracovníků JH: Velký problem odborných učilišť je, že v oboru zůstává jen 10-15 % dětí JH: Světlým podem jsou také KAPODAVY - věnují se různým dovednostem/kompetencím - kreativita, podnikavost - KAPODAVY spadají pod oblast školství https://www.jcmm.cz/projekt/kapodav PD: V porovnání s jinými kraji v ČR to v JmK není až tak hrozný. 2. Školství na kraji zahrnuje sport, tedy bude KET řešit i sport? - diskuse, pokud ano, pak zde komentář k rozp. oddílu Sport https://drive.google.com/open?id=1VC2mXBJLaVAY-C1jh-cHhpVBNTgCB7oG Spíš budeme řešit odděleně, na kraji se rozpočtově také řeší separé, můžeme však propojovat. Velkým problémem transparentnost přidělování dotací, zatuchlé struktury. 3. Výkop bodů k programu ke krajským volbám (aneb doporučení, co by v prokramu pro školství v JMK nemělo chybět) Stěžehí témata - VENKOVSKÉ ŠKOLSTVÍ (posilování venkovních škol) - - ODBORNÉ UČILIŠTĚ - PRÁCE S PED. PRACOVNÍKY, KTEŘÍ MOHOU ASPIROVAT NA ŘEDITELE A SYSTEMATICKÁ PRÁCE S ŘEDITELI A UČITELI - PARTICIPACE OSTATNÍCH NA VĚCI VE ŠKOLE (VČETNĚ FINANCOVÁNÍ) - SNÍŽENÍ ADMINISTRATIVY