*Zpětná vazba z kampaně 2013 (co dům dal a udělej si sám.-) Necenzurováno. Návod: Napište, co jsme dělali. Pokud možno uveďte konkrétní čísla a jména, případně uveďte nedostatky. * Navrhněte, co a jak by se dalo v příštích volbách dělat lépe a efektivněji. ___________________________________________________________________ *Volební výsledky Dosažený volební výsledek: graf - vložit z facebooku (členění podle krajů) Poprvé se nám podařilo proniknout do všech volebních průzkumů a dostali jsme se v nich nad úroveň 3 %, kterou jsme zaznamenali ve Středočeském kraji v roce 2012 v krajských volbách. Česká televize nás systematicky blokovala, ať už systémem volebníc Dlouhodobý program se prakticky podařilo dopracovat s výjimkou bodu Zemědělství. Nebyla k dispozici brožura s programem a program nebyl v rozklikatelné podobě. Program byl schvalován narychlo, takže některé části programu z formálních důvodů neprošly hlasování v republikovém výboru. Tisková konference s představením programu byla povedená a věcná stanoviska byla správná, nicméně ČTK program dezinterpretovala tím, že vypíchla legalizaci drog a eutanázie. * Je potřeba zdůraznit, že uvedená témata jsou okrajová a zároveň nabídnout novinářům něco zajímavého, na čem by článek mohli postavit. * Viz Řešení technických potíží * Vyvolalo kritiku, že volební program obsahuje jak modelové příklady, tak příklady ze skutečného života. Do budoucna je vhodné modelové příklady označit. Naplno byl využit systém garantů, kteří vydávali stanoviska ke svým svěřeným oblastem a odpovídali na otázky zájmových skupin (např. Ondřej Kolek odpovídal sdružení Věda žije!, odpovědi na Těžbu zlata v Brdech atd.) Velice dobře jsme uspěli v odpovědích ve volební kalkukačce, kde jsme dobře oslovili liberální voliče. Odpovědi formulovalo předsednictvo s přihlédnutím k volebnímu programu a dlouhodobému programu a anketě, která byla otevřena k hlasování všem členům. {Ve volebním kalkulačce jsme dopadli nejlépe ze všech stran. Na prvním místě Piráti vyšli zhruba 19 procentům účastníků. zdroj: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/michal-skop.php?itemid=21443} *Online kampaň S velkým vypětím sil byla nasazena vstupní stránka na web, kterou udělal Roman Kučera. Web trpěl v řadě případů přetížeností. Krajská sdružení existující weby nepoužívala k vlastní propagaci, naopak vznikl nepříliš podařený web piratinamorave.cz * Je vhodné uvažovat o decentralizovaném hostingu, který by zvládl i velké zátěže. Ve facebookové kampani se nám hodně dařilo, počet fanoušků stránky se zvýšil z cca 34 tisíc před začátkem volební kampaně na cca 45 tisíc, dále pak rostl na 52 tisíc (viz graf). Programové příběhy byly pravidelně prezentovány na facebooku. Měli jsme také vlastní aplikaci, která přidávala branding na fotografie členů a příznivců Pirátů. Změnil se způsob vydávání postů z denního na hodinový. Facebooková kampaň končila nasazením obrázků v černých rámečccíh, jak je populární (viz foto). V e-mailové kampani ustoupily zcela do pozadí Pirátské depeše, které nebyly dostatečně využívány k informování členů a příznivců, aby se zapojili do kampaně. Během kampaně bylo rozesláno celkem X volebních Pirátkých depeší. * V příští volební kampani je třeba udržovat členy a příznivce informované také pomocí e-mailů a využívat e-maily pro fundraising, aktuální aktivity a zprávy. Velká internetová média nás poměrně ignorovala. Jednak jsme neprovedli žádnou velkou akci a jednak jsme si nezaplatili u nich inzerci (narozdíl např. od Babiše, se kterým vycházely každý den rozhovory). *Stará média Česká televize Piráty tvrdě cenzurovala https://forum.pirati.cz/vnitrostranicka-diskuze-f75/co-ceska-televize-neodvysilala-galerie-t19503.html#p254285 http://www.lupa.cz/clanky/ceske-televizi-stale-z-grafu-mizi-pirati-i-svobodni-na-kritiku-odpovida-mazanim/ *Rozpočtování Málem jsme získali příspěvek od Němců, který bychom mohli investovat do kampaně ve výši 200 000 Kč (?). Málem? https://www.fio.cz/scgi-bin/hermes/dz-transparent.cgi?pohyby_DAT_od=25.10.2013%09&pohyby_DAT_do=25.10.2013%09&protiucet=&kod_banky=&VS=&SS=&UID=&PEN_typ_pohybu=&smer=1&castka_min=6785&castka_max=6785&ID_ucet=2100048174 ?? my jsme dostali od Nemcu 6.875 Kč...??? kdo za to může? ... :-D Téměř vůbec nefungoval interní ani externí fundraising. Během volební kampaně se od vyhlášení voleb vybralo 106 tisíc Kč. * Je třeba angažovat profesionálního fundraisera, který bude komunikovat jak se společnostmi (existuje údajně např. nabídka 200 000 Kč za transparentní financování), tak masově se členy a příznivci. Nabídka na 200 tisíc neprojde kvůli našemu názvu. https://forum.pirati.cz/podatelna-republikoveho-predsednictva-f352/moznost-ziskat-prispevek-200-000-kc-na-volebni-kampan-t19192-10.html?hilit=ysoft#p253130 Sledování výdajů bylo zcela zmatené, protože organizační složky neměly aktuální informace o tom, kolik peněz jim zbývá v rozpočtu. * Od roku 2014 bude spuštěn nový systém online účetní evidence, který ukáže každé organizační složce, kolik z rozpočtu uhradila. Zároveň bude možné sledovat výdaje z veřejných peněz. *Logistické fungování a propagační materiály Fungovala dobře centrální distribuce letáků a bannerů, které byly skvělé, ale koordinace lidí a uskladňování fungovalo spíše ve velkých městech. Nefungovala dobře distribuce ... :-( * Je třeba zřídit kontaktní místa, kde by mohli lidé podepsat petici, převzít si propagační materiály (odznaky, letáky) Piráti v Jihomoravském kraji zřídili Pirátskou infolinku, na kterou zavolalo celkem XX lidí. Spolupráce s mediální agenturou Davida Stuchla fungovala prakticky bezproblémově. Bylo vytištěno XXX letáků a YYY plakátů. Pouze v několika případech nebyla provedena žádoucí korektura masově tištěných letáků. * Do budoucna je vhodné udělat aspoň jedno setkání všech interních a externích grafiků před tím, než bude vytvořen definitivní koncept kampaně. Cílem by mělo být udělat kreativní a neotřelý design, ke kterému budou mít možnost vyjádřit se všichni, který bude tedy mnohem lépe akceptován a nepovede k nedotaženým "vzdorokampaním". * Utajená příprava plakátů nebyla optimální. Vizuální podobu kampaně schválil republikový výbor na svém uzavřeném zasedání. Martin Brož s Daliborem Záhorou zveřejnili pracovní verzi plakátů a vytvořili dojem, že jde o ostrou verzi, ačkoliv v ní byly jasné chyby. Přínos utajené přípravy patrně nebyl vyšší než obětovaná vnitrostranická pohoda a atmosféra. Volební spot pro televizi nebyl originální, takže v seznamu volebních spotů spíše zapadl (zajímavější byla varianta s cenzurou). Naopak audiospot byl nápaditý. Osvědčilo se kreativní rozdávání letáků (např. stánek s trafikou, převlečení Jana Hrubého za námořního piráta apod.) Zvlášť zajímavé bylo kreativní využití plastových plakátů z Německa, které byly dovezeny do ČR v počtu XX kusů a pod vedením Jana Hrubého z nich dobrovolníci udělali sololity po celé Praze. Pro předělávku plakátů na sololity se v Shangri-le udělala pracovní linka - manufaktura. Závazek Rekonstrukci státu podepsalo XX kandidátů, což je méně než Strana zelených (YY), ale lze to vysvětlit tím, že jsme se rozhodli nenaplňovat celé kandidátky. Špatná propagace mezi kandidátama - info mailem PROČ PODEPSAT chybelo.... *Administrativa Strana nebyla administrativně připravena na předčasné volby. Zkrácené termíny ohrozily podání kandidátních listin, protože krajské předsednictvo ve Středočeském kraji vybralo zmocněnce až teprve předposlední den. Kandidátní listiny byly ve 13 případech podány zmocněnci, který je obdržel od místopředsedy poštou, v jednom případě (Vysočina) elektronicky se zmocněncem Adamem Zábranským. Přesto všechno ve všech krajích úspěšně proběly primární volby a zvolení lídři byli schopni plnit svoje úkoly. * Je třeba stanovit termín pro sestavení kandidátní listiny a všas mít jmenované zmocněnce. Předsednictvo by mělo mít možnost stanovit harmonogram podle volebního řádu, aby se celé volby stihly. * SOUHLAS Odeslali jsme celkem cca 4500 delegací do okrskových volebních komisí ve více jak 1000 městech. Vše řešil univerzální náhradník zmocněnce Adam Zábranský v systému, který naprogramoval Václav Málek, s odesláním skriptem Jakuba Michálka, který pomohl napsat Václav Klecanda. Jediný zmocněnec byl zcela zavalen nesmyslnými telefonáty od úřadů, kteří si stěžovali na to, že daný okrsek neexistuje nebo je mimo obvod. * Je třeba dát na výběr také volební okrsek, aby si lidé nevymýšleli (viz web Strany svobodných občanů). Při velkém počtu lidí zvážit preferenci registrovaných příznivců. Upravit delegační listinu, aby byli automaticky vyloučeni lidé, kteří jsou na více delegačních listinách (za více stran) nebo se bez omluvy nedostaví na zasedání, kam byli řádně pozváni. Zvážit více náhradníků zmocněnců a žádost, aby nekontaktovali s nesmysly. Komunikace by měla probíhat přes specializovanou e-mailovou adresu ovk@pirati.cz. Marek Nečada obeslal všechny obce a města s žádostí o informace, kde pronajímají nebo dávají zdarma reklamní plochu. Data byla umístěna v nepříliš funkčním web mailu a poslána krajským předsedům. * Musí mnohem dokonaleji fungovat dotazník na místa, kde lze vylepit inzerci. Již od počátku je třeba používat automatizované zpracování, aby to bylo plně využitelné (např. ve stylu Google docs, resp. jimi upravitelném formuláři). Vzhledem k počtu dokumentů je potřeba udržovat pořádek ve smlouvách o zastupování, obchodních smlouvách, smlouvách o dílo, manažerských smlouvách apod. * Byl zřízen registr smluv na http://www.pirati.cz/ao/smlouvy, který je postupně naplňován * SKVĚLÉ *Personalistika Zcela nefunkční práce s dobrovolníky!! * Je třeba rozjet společně s evidencí členů. Vzorem budiž aplikace pro okrskové volební komise Václava Málka. Velice slabé získávání oficiální podpory od osobností veřejného života. Přesto nás podpořil Patrik Zandl, možná Vladimír Franz a Hana Marvanová. Začínáme přitahovat schopné lidi, kteří nás už vnímají vážně a chtějí do politiky, ale dělat ji jinak. Nefunguje však dobře systém průvodců nováčků, personální odbor nováčky nekontaktuje s prosbou o zpětnou vazbu. Některým nováčkům se nikdo nevěnuje, ani si sami neumí nastavit stranický e-mail. O všechny aktivní a schopné lidi přijdeme, jestliže se jim nebudeme věnovat a jestliže nebudeme mít jasnou strukturu činností a odborníků. http://data.blog.ihned.cz/c1-61082970-volebni-kyvadlo-jak-agentury-predpovidaly-volby - kdo nás volil Z toto co napsal bleděmodrý kolega to vypadá, že jsme v podstatě udělali všechno naprosto skvěle. Stačí tedy, aby doplnil drobnost proč jsme nedostály 15% místo obržených 2,66%. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ AKCE - KONCERT PRO PIRATY - SVOBODNA HUDBA https://www.facebook.com/events/737678736258032/ - akce SVOBODNA HUDBA - podpora Piratu v predvolebni kampani Akce proběhla, organizacne narocna,jsem ji zajistovala cca 1,5 mesice, mela jsem k dispozici i vice moznosti POVEDLO SE: kapela hrala zcela zdarma aniz by nas predtim znala (Piraty), prostory pro usporadani koncertu byly zcela zdarma, dokonce jsem musela nektere odrikat - nebyly kapely, natocilo se video, nafotily se fotky NEPOVEDLO SE: propagace - nezajem ostatnich spoluclenu, ucast - na akci bylo cca 15 lidi, z toho 5,5 pirata, kteri jeste behem produkce odchazeli ZAVĚR: je otazka, jestli kapela jeste nekdy bude pro Piraty chtit hrat, ale nevylucuji to - jsou to hodni kluci...;-) Promarnena akce = ztrata hlasu ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ AKCE - MOTOPIRATI - SPANILA JIZDA https://www.facebook.com/events/412497582185294/ Akce proběhla, organizacne nenarocna, zajistovana cca tyden ani ne, cistyho casu cca 2 dny MAXIMALNE POVEDLO SE: skvela nalada, uzasny pocasi, poměrně dobrá jednorázová viditelnost Pirátů po celé Plzni, policajti taky koukali :-) video, fotky , financne nenarocna, ale ne zcela zdarma NEPOVEDLO SE: propagace - SILNY nezajem Piratu z vedeni, kteri byli pozadani o pomoc (internetovou pomoc), = akce byla opet malo pocetna, ale verejnost ji vnimala, protoze to obsahlo sposutu lidi... ZAVER: urcite opakovat, promyslet motivacni hesla pro ucast motocyklistu (velka nechut delat neco pod jakoukoli politickou znackou), udelat to hromadne po celeCR, kontaktovat novinare, tiskove zpravy, pozvat nase blizke zahranicni Piraty (Rakousko, Nemecko atp.) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ AKCE - CYKLOPIRATI - upiratena demonstrace https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151583760076971.1073741827.115602606970&type=3 https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151591258581971.1073741829.115602606970&type=3 Akce proběhla, upirátěná teto skupine: https://www.facebook.com/events/134193490107353/?ref=3 POVEDLO SE: byli jsme dost videt, organizatori o nas i mluvili do founu a nebyli nastvani, v zaveru jsem jim podekovali i se jeste preventivne omluvili - byli dobre vztahy, pekne pocasi, dobra nalada, fotky, video, spousta lidi nas videla, tocily nas ruzny lidi i fotili, tocila nas i televize, ale samozrejme neukazovala...akce relativne narychlo, takze v podstate dost ok.. jelo asi 10 upiratěnych lidi s vlajkama a trickama NEPOVEDLO SE:...vetsi ucast by nevadila, ale propagace nebyla absolutne zadna, vse zajistili Pirati a jejich kamosi... ZAVER: ... zitra, jestli se doziju, tak jsem tu: akce se povedla s minimalnim usilim jsme byli hodne videt, ALE: mame stesti, ze organizator nebyl agresivni a nechal nas...Doporucuji takoveto akce delat pouze s nekonfliktnimi piraty a jejich priznivci = prave proto to bylo ok, protoze jsme byli veseli a pratelsti...Pokud se pridavat k nejakym jinym skupinam, tak vzdy mit argumenty, proc jsme se jim tam navezli :-D , ze s nima souhlasim, sympatizujeme, mame stejne nazory a uz to dlouho take rikame atp. ....Vyhledavat takove akce a vcas se na ne pripravovat, aby medialni vystup byl lepsi - videt jsme byli, slyset bohuzel ne... ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ AKCE - POLITICKE DISKUZE - NATACENI http://artefacta.cz/index.php/kalendar-akci/kalendar-akci-co-bude?task=view_event&event_id=55 https://www.facebook.com/events/448389858614332/ Akce s vypetim vsech mych sil probehla, uz nikdy do toho bez solidni a duveryhodne pomoci nejdu POVEDLO SE: pozvani prijali predni zastupci nasi konkurence, dokonce se i dostavili, diskutovali a ackoli se nekterym zdalo nevyvazeny, ze jsou Pirati protezovani, dokazali to s gracii tolerovat. VELKE DIKY: Frantiskovi Ulcovi, Lukasovi Bartonovi, Pepovi Nemcovi a dalsim (jsou na fotkach, u nekterych ani nevim, jak se jmenuji), kteri se zapojili alespon nejaky den....Velke diky i piratskemu celorepubliokvemu vedeni, ktere tuto akci prijalo a zucastnilo se ji. Je to velka zkusenost, neni z toho zadny pruser ani problem, ale je co zlepsovat... NEPOVEDLO SE: podpora z plzenskeho vedeni zadna...ani propagace, ani osobni, ackoli vsechny akce chteli...Nekteri kandidati v prvni desitce nejsou VUBEC ochotni se jakkoli podilet a zucastnovat se piratske cinnosti...Debaty byly temer bez ucasti divaku, nebylo to nikde Piratama propagovano, nikdo neprivedl sve priznivce...Vzhledem k tomu, ze mi bylo nekolikrat se zdvizenym prstem pripominano NECHTEJ OD NAS ANI KORUNU, NIC NEDOSTANES!! byl problem se zajistenim moderatora - coz je nejdulezitejsi osoba v techto diskuzich. Vzhledem k tomu, ze bylo malo dobrovolnych pomocniku z rad piratu, museli kameramani, kteri by to zvladli dobre, zajistovat dalsi veci, abychom nevypadali jako uplny mimonove... = vysledek : obcas ne ok kamera... Vzhledem k tomu, ze ani, kdyz bylo uz evidentni, ze je to akce dobre naorganizovana a obsazena, neprisla z plzenskeho vedeni zadna podpora, natoceny material a vysledek neni zpracovan a nebyl z toho zadny rychly vystup - SPATNE. Ackoli jsem prosila o zajisteni streamovani alespon pro Piraty nebo proste pro propagaci - pirati toto opravdu neumi zajistit - NEPOCHOPITELNE v dnesni dobe a jeste navic u piratu... ZAVER: velka zkusenost s piratama, velka zkusenost, ze to jde, kazdy vecer po nataceni ok nalada vsech zucastnenych a je tady moznost pokracovani. Natoceny material je nadcasovy, dokud si pirati budou vedomi, ze jsou politicka strana. Takova akce bez penez NENI DOBRA... ale neco z ni nakonec je, aspon zkusenosti :-D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ AKCE - GRAFFITI - FOTOGRAFICKE SYMPOZIUM :-) https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151588372831971.1073741828.115602606970&type=3 Akce proběhla, upirátěná teto skupine: https://www.facebook.com/events/1409094902636340/?ref_dashboard_filter=calendar POVEDLO SE: fotky, dlouhodobe zvecneni Piratu na zdi :-) zabava, info cca stovce fotografu, ze existuje Piratska strana...Organizatori opet nebyli nastvani, byli ok, fotili si nas :-D NEPOVEDLO SE: byla to takova miniakce, urcite se z toho mohlo udelat neco vetsiho, ale asi ok... ZAVER: upiratit akci nemusi byt problem, naopak: nekdo za nas zajisti shromazdeni lidi a my se tam jenom musime chovat slusne a kamaradsky... Je skoda toto nevyuzivat a podcenovat to !! Bohuzel jsme takto prisli o nejvetsi moznou viditelnou propagaci na PilsnerFestu!! Apelovala jsem na plzenaky, at tam jdeme, ze tolik lidi na jednom miste do voleb nikde nebude. Rekli, ze tomu nerozumim a ze je to blbost, ze me s vlajkou nepusti, ze je to soukroma akce pivovaru ... Tak tam byly uplne vsechny ostatni strany vcetne osobne knizete a vsechny si tam odpracovaly svoji propagaci. Pirati, kteri tam byli jednotlive na to jen koukali. NEMAM SLOV - :-( ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Diky za PAD, snad to k necemu bude :-) --- Feedback z kampaně 2014 - Eurovolby Standa * Udělal si seznam dobrovolníků, ze soutěže, od Patrika Korandy (domluvíme termín, Jakub dá vědět Míše). Vůbec nefungoval registr dobrovolníků. Není zpětná vazba na facebooku, kontakty dostává člověk, který je totálně přetížený. * Spousta plakátů a letáků, ale málo samolepek a buttonků. * Druhá stránka letáků byla málo informativní (souhlas!) * Krtek - je potřeba začlenit, nemá zasahovat do mediální odboru. * Osvědčil se postup u grafiků - osvědčila se pracovní skupina fungující přes facebook (praktická stránka lepšího systému, uzavřenost). * Předsednictvo by mělo jezdit po krajích a diskutovat s lidmi v krajích a nakopnout je. * Příznivcům se musí zvednout telefon a zavolat jim. * Propojit e-shopy a distribuci materiálů materiálů - lidé, kteří si objednají věci a nějak je účelně využijou, dostanou voucher zdarma na další nákup Mikuláš * Hlavně bychom si mohli říci, co bude mít nejvyšší impakt a co je určitě potřeba udělat. Udělat méně věcí a udělat je pořádně (příklad: Pirátská tour, Pirátská soutěž). * Nepřipravili jsme online kit, co by si lidi stáhli a mohli vytisknout, upravené materiály pro domácí tisk (jde za Zdeňkem). * Nezveřejnili jsme naše hlavní téma, resp. důvod, proč nás mají jít lidi volit. * Oceňuje, že Ivan nezklouzl k populistické kampani (euronesmysly, imigranti), ale komunikoval témata, která jsou pro nás důležitá (šmírování). * Alternativou k populismu je kampaň zacílená na subkultury - zpráva: "My vás zastupujeme" jako psal Václav Fořtík - "Zastupujeme lidi se stejnými životními zkušenostmi" * Asi největší zklamání u Zdeňka bylo to, že nesháněl dobrovolníky, ale je "control freek", tráví hodinu tím, že řeší, jestli má být na fotce patička nebo ne / nějaká jednotná linie vizuálních výstupu je Mikimu ukradená / prostě si Miki se svým bráchou udělal nakonec vše po své a tečka / svět se kvůli toho neposere * Mikuláš si myslí, že bychom měli lidi platit za koordinaci dobrovolníků, Zuzku by najal hned, kdyby chtěla; Standa taky chválí pozitivní přístup Zuzky. Najal by člověka pro dlouhodobou práci s dobrovolníky. * Uvědomit si, že tři měsíce do voleb vůbec nikoho volby nezajímají, pouze ty, kdo kandidují * Podcenili jsme rozdíl mezi evropskými volbami a sněmovními volbami - lidé se téměř nebaví o evropských volbách jako o sněmovních a prezidentských * MMM byla úplně nejlepší akce kampaně a cílové materiály na cílovky jsou nejlepší * Mikuláš by příště mnohem více věnoval v kampani věnoval čas tomu, co prospěje do budoucna, Ivan by se měl místo létajícího cirkusu setkávat s lidmi, kteří uvažují o vstupu k Pirátům * Za 5000 Kč by byl schopný zjistit aktuální seznam dobrovolníků, resp. členů. * Potřebujeme e-shop pod Pirátskou stranou, kde bude cílem poskytovat co nejvíce věcí za co nejmenší cenu (3000 triček). * Je dobré, když má volební štáb 7 lidí, ale je blbé, když tito lidé nerozhodují o těchto výdajích. Předsednictvo bylo ve volebním štábu zastoupeno pouze jedním člověkem, Ivan dělal rozhodnutí, které neměl posvěcené předsednictvem. Zdeňka a Mirek * Minule byly lodičky a možnost oslovovat maminky s dětmi. Upravit text podle aktuálních potřeb. * Musí nás volit i starší lidi, jinak budeme pořád pod hranicí. * Plakáty na velkých plochách zanikají. Nepřipravený stojen na vítr. * Za důvodem musí být ještě něco, nestačí transparence, ale zaujmout stanovisko k sociálním tématům. * Jaká byla odezva na létající cirkus? Lidé se po Ivanovi ptali a byli zklamaní, že nepřijel. * Létající cirkus se předem vůbec nepropagoval (narozdíl od plakátů), čas se stejně nedodržoval. Štětina chodil po hospodách. * Šátek a kšilt do e-shopu Jakub * Program je dlouhá šňůra, nepřehledně komunikovaný. Na letácích měla ČSSD dvacetkrát větší informační hodnotu. * Přišli jsme zbytečně o volební komisaře - velmi špatné PR (neumí zorganizovat ani delegace, těžko budou vládnout v Evropě), přišli jsme o lidi, které by tam komisaři dotáhli. * Poslední co potřebujeme během kampaně, tak je vnitřní rozpor ve straně. * Špatně nastavený rozpočet kampaně, ze 500 000 Kč moc velká část vyčleněná na řízení, resp. volebního manažera 150 000 Kč. / malá část, stále nikdo nepřemýšlí, že nějakých 300-400 tis., možná více je hodnota toho, co dostala strana darem formou voluterní práce. Neustále se zde operuje cca 500 tis, ale ta kampaň má reálnou daleko větší hodnotu! 150tis za profi práci je naopak směšná cena, ale to nemakačenka, huliči a komouši nikdy nepochopí * Byrokraticky nezvládnuté, nezvládnutí schvalování smluv, výběrových řízení, publikování smluv apod., pomohl by nějaký asistent/sekretářka? - Zastávám názor, že byrokracie není špatná, ale že špatná je špatná byrokracie. * Nebyl jasný rozpočet kampaně, navíc výdaje nebyly evidované dary členů a příznivců (benzín z kolik, třeba proplácet, upozornit na možnost daňového odpočtu). Nebyly evidované výdaje, je potřeba to otagovat. * Udělat statický web cílený na normální lidi.