Zápis z červnové_Mumble_schůze_KoDo_s_PO_26.6.2017 Čas 20:00- 22:30 Po oficiální části proběhne nepovinná motivační schůzka k výměně zkušeností - započítává se účast prvních 30 minut Přítomní: Jana Rohová, Jakub Zítko,Michal Gill, Jan Novák, Michal Jokeš, Michaela Vodová, Zuzana Jíchová, Daniela Bílá, Eliška Holšánová Daniela Bílá - pozdě, Eliška Holšánová - pozdě, Míra Brož - pozdě (Honzovou chybou! :-D) Nepřítomní: Míra Brož Omluveni: Miluš Kotišová (pozdější příchod), Dan Lebduška, Daniela Bílá (po pádu Mumblu) Později příjdou: Svolavatel: Jan Novák Zapisovatel: Michal Gill Program: 1. Nový způsob odměnování - otázky a odpovědi 2. Redmine - co s ním? 3. Hospody s koordinátorem - sdlínení know how. Mezi KoDo, co funguje, co nefunguje, tipy, triky- 4. Návody od PO - co byste potřebovali, co už máme 5. Tabulky - začínáme mít mnoho tabulek, je potřeba je sloučit a vymyslet jak dál. Poprosím aby si všichni připravili tabulky oc mají od PO/VV/krajů a zkusíme spolu vymyslet jak jich mít co nejméně na jednom místě. 6. Volební štáb. 7. Teambuilding. 8. Volná diskuze. 1. Nový způsob odměňování Jan Novák: Funguje to tak že na konci měsíce AO naleje data do tabulky počty nových členů, je to navázané na velikosti krajů + plánujem i úspěšnost kraje, reálné zlepšení atd., prostě aby to bylo co nejférovější Hodnocení od vedení krajů: Byly tu hlasy, že odměny mají být až od průměrné známky 3, ale jsou už od jedičky, protože jsem s tím nesouhlasil https://drive.google.com/drive/folders/0B8_ORZ2dybH3VXNGQl96WFhaOUE 2. Redmine Jan Novák: Jak to kdo dále používá: Michal Gill: už to nedělám Míša Vodová, Kuba Zítko a Michal Jokeš: dělají si to mimo Redmine Jana: vyplňuje redmine kvůli své vlastní potřebě Eliška. H.: Nedělá. Zuzka Jíchová: je to bez Redminu pozitivní Ukazujeme tím důvěru a dáváme lidem svobodu. Daniela Bílá: vede si to paralelně v excelu, ale krajský štáb chce, aby se to psalo dál https://redmine.pirati.cz/issues/6792 Jan Novák: Redmine se budeme snažit dál používat a je na vás, jak moc to budete využívat, ale budu rád, když to budete i dál používat 3. Hospody s koordinátorem Bára: Eventy a akce v kraji - na volebním štábu 24.6. v Prahe budu předávat tipy a triky k pořádáním akcí v kraji, forma workshopu- je to spíše sdílení příkladů dobré praxe, budu ráda, když se k tomu připojíte a budeme volně diskutovat jako podklad dostanete jakési "notičky" nicméně to není nic závazného, nebrat jako manuál! Máme podstatě 4 typy eventů (kavárna, hospoda, fesťák a grilovačka) - budeme mít odzkoušené tři, uvítám když se přidáte se svými postřehy Zde prosím Honzu aby vypíchnul, že toto není a nebude manuál! Pokud máte jakékoliv jiné nápady na akce nebo chcete dělat ve svém kraji něco jiného, klidně, meze se nikomu nekladou, nikde se akce přikazovat nebudou Míša Vodová: Hospoda relatovně dobře funguje, ale špatně fungují reakce od lidí, kteří se zaregistrovali na webu Kuba Zítko: Reakce od registrovaných z webu taky nic moc Michal Jokeš: lidé reagují málo, newsletter lidi moc nečtou. Jana Rohová: zatím z lidí registrovaných newsletterem zareagoval jediný člověk, hospody zatím moc nefungují Míša Vodová: z lidí registrovaných na webu se už dva registorvali Michal Gill: reakce registrovaných taky slabé Michal Jokeš: do mailu psát něco jako že pokud nemůžou dorazit do hospody, tak ať se neváhají ozvat Michal Gill: Zatím dvě hospody, prozatím jen jediný člověk, ale nadějně působící Michal Jokeš: v Praze hospody fungují dobře, otázka, proč na měnších městech fungují hůř (dojezd, slabší elektorát) Míša Vodová: udělat hospodu v konkrétním menším místě (dle volebních výsledků) s trochu lepší propagací (letáky atp.) Michal Jokeš: Co dávat lidem letáčky na posezení rovnou v rámci kontaktní kampaně? Kuba Zítko: Už se něco takového dělalo a nebylo to marné Jana Rohová: U nás tato forma propagace nezabrala, ale daří se jiné akce, takže sbíráme kontakty; (na dotaz Michala Jokeše) kontaktům dáváme info o hospodách, ale v Budějovicích nemáme moc lidi, zatímco v Písku zveme třeba do okolí Písku, ve Strakonicích na přednášky v čajovně aj. Jan Novák: optimum jsou dvě hospody v krajském městě a v případě že je možnost, snažit se o totéž i v jiných místech, kam třeba naženeme kolegy Míša Vodová: Snaha aktivizovat lidi k jiným akcím, na hospody není moc čas Jan Novák: Hospody jsou možnost pro veřejnost poznat lokální Piráty, pokecat si a získat kontakty Michal Jokeš: Minimálně v Praze na schůzích není na nováčky přes veškerou snahu moc čas, tak k tomu využívám hospodu a pak případně zvu na jiné akce; prosím lidi o zpětnou vazbu na prezentaci pro nováčky Jana Rohová: Udělali jsme primitivní soutěž, kam lidi vyplňovali jméno a mail, poslali jsme jim poděkování a zařadili do mailing listu, cca. polovina lidí se ozvala Soutěž se třemi otázkami, která měla dvojí rozměr: prvním byla osvěta - chtěli jsme dát lidem na vědomí základní věci, tj. kdo je lídrem naší kandidátky a o co jde Pirátům. Třetí otázka byla pro zasmání a odlehčení situace. Udělali jsme tři ceny, výherce jsme losovali, dostali trika, náramky, filtry a energy drink :) Znění ankety: Soutěžte spolu s Piráty. Stačí vyplnit tři jednoduché otázky a lístek odevzdat do osudí. Slosování bude probíhat po vystoupení druhé kapely. Prosím, zakroužkujte správné odpovědi a vyplňte vaše údaje. Vyhledávání na internetu je povoleno J 1) Piráti prosazují a) Maximální kontrolu nad občany b) Cenzuru internetu c) Maximální průhlednost veřejných financí 2) Předseda Pirátů má na hlavě a) Dready b) Druky c) Drony 3) Jak se jmenuje předseda Pirátů v Jižních Čechách? a) Michal Horák b) Lukáš Kolářík c) Martin Brož Vaše jméno a příjmení:………………………………………………………………………………………………….. Váš e-mail:…………………………………………………………………………………………………………………….. Souhlasím se zpracováním svých osobních údajů pro potřeby České Pirátské strany. Ta se zavazuje, že údaje využije pouze pro své potřeby a nebudou poskytnuty třetím osobám. Michal Jokeš: Když lidi poznám, bude možná lepší pozvat je osobně Daniela Bílá: "kavárna" (diskuse s lídrem) ve Varech právě skončila, dorazila novinářka až z Chomutova, zájemce z Mariánek, celkem devět nových lidí Jan Novák: tahat tam místní Piráty a marketovat to jako diskuse Michal Gill: pdobnou akci jsme měli v (OlK) v Lošticích jako besedu s Vojtou Pikalem (marketováno jako beseda s místopředsedou strany - čím vyšší profil dané osoby, tím líp) a dorazilo ca 20 lidí 4. Návody od PO Bára: Byla bych trošku opatrná s těmi návody, ráda bych šla spíše cestou praxe a sdílení, nežli psát jakékoliv návody které stejně nikdo nečte nebo se někde nevyužité povalují - pojďme společně vymyslet způsob kterým můžeme sdílet a předávat si praktické zkušenosti - debata/ možno na štábu Jan Novák: Do příštího týdne promyslet jaké nejrůznější návody pro nás i pro členstvo by bylo záhodno zpracovat a mluvčí týmů v bodech pošlou Janě a ta to pak pošle Honzovi (připravit v týmech a Janě poslat do konce tohoto týdne komplet připravené); Michal Jokeš separátně. Deadline do neděle v týmech a do úterý odeslat Janě. Míša: Na drive dává návod z Varů 5. Sjednocení tabulek Jan Novák: Všichni mají pokyn poslat Honzovi Nováků všechny tabulky k čemukoli, které máme k dispozici, ideálně s komentářem (hlavně na téma jejich vzájemné podobnosti). Deadline od mluvčích týmů do neděle. 6. Volební štáb 24.6. Bára: Na štábu je třeba se pověnovat Měně kryté úspěchem - stav teď není ideální, ale je třeba vést "evidenci" (z litery zákona) o počtu hodin (a jejich hodnotě) kterou nám věnují dobrovolníci, jinak nás na konci kampaně čeká nemilá pokuta. Hodiny je tedy nutno vyplňovat za dobrovolníky, momentálně jsem pro aby to ve svých krajích dělali KoDo - ale poj´dme se pobavit o modelu, který by lépe vyhovoval nám i dobrovolníkům (využitelnost, máme možnost zavést elektronickou peněženku, atd) - proberem na štábu - ráda bych zapojila opět Miluš / pokud bude souhlasit Jan Novák: Snažit se to dělat, ale je to sekundární. Michal Gill: Klíčové (ze zákona) je to hlavně u lidí, kteří nejsou členy, kandidáty a rodinými příslušníky dvou předchozích - práce těch se musí podle zákona registrovat a přepočítávat na alespoň teoretické peníze. Z hlediska volebních manažerů dobrý, pro kodo k ničemu, rozplizlé a nezajímavé. Účast: 8/9 krajů. ne ZlK, JčK, Kuba Zítko: Dělostřelectvo - skupina pro komentování, usměrňování diskusí a lajkování na FB a iDnesu. Zvát jen prověřené lidi, důvěrně a opatrně. Michal Gill/Kuba Zítko: Kalendář pro akce v krajích - do 26.6., vyplnit pokud možno všechny potenciální akce v kraji na celé léto, které by se daly upirátit nebo jinak využít (fesťáky atp.) + naše vlastní akce (hospody, roznosy novin atd.); podněcovat lidi k registraci aut a objektů k propagaci, nezapomínat dávat echa novinářům, že něco pořádáme, když potřebujem udělat grafiku na FB, ozvat se Markovi Houserovi (marek.houser@pirati.cz) a do kopie Radka Holomčíka; pojmenovávat hospodu s koordinátorem nějak zajímavě Prosím ještě ujisti se, že všichni rozumí message kampaně, a jsou schopni to interpretovat ve svém kraji/ stávalo se že ani lídři nepochopili správně claim apod (máte materiály od Ivana i od Štěpána v mailu) - v případě nejasností si prosím připravte dotazy na štáb 7. Teambuilding: Michal Jokeš: bude to u něj na chalupě 21.-23.7., Chýstovice (https://mapy.cz/zakladni?x=15.0879729&y=49.5852995&z=13&source=muni&id=4907), k dispozici by mělo být auto, takže je možno lidi vyzvednout kdekoli z bližšího okolí, kam se komu podaří dostat; ideální: Čechtice, Košetice ale lze i třeba v připadě extrémním i Loket, Vlašim nebo Pelhřimov. Pomocí hromadné dopravy se dá dojet i do Chýstovic, lépe do Čechtic Spaní: Stany + uvnitř Varování před včelami Dotazník: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJSRyCAl5d9SE_TxvQEfskS9YGqEumRWcH24oHX17GrH68Tg/viewform Pivo dopraví Míša Vodová 8. Volná diskuse Podnět, že Wiki v poslední době funguje katastrofálně a nahrát na ni soubor je utrpení Nový typ eventu, pilotní akce: Event typu kavárna s lídrem - Petr Třešňák v Picollu - 26.6. od 18 hod. Popis Zprocesovat event typu kavárna v KV. Domluvila jsem termín s Petrem - 26.6. nebo náhradní 28.6. Předomluva v kavárně Picollo na hlavní třídě. KoDo - zajistí termín u Petra. Zajistí fb event dle grafického manuálu (vše copy Radkovi Holomčíkovi.- napsat si o grafiku coveru Marku Houserovi) Zajistí plakát a pozvánky na akci- tištěná verze a umístění v kavárně. Zajistí propagaci napříč fb. Rozešle pozvánky a maily. aktualizace fb události v průběhu týdne,a by událost byla stále "živá" Zajistí propagaci ve městě, kde nás nechají propagovat zadarmo. Ověří před konáním akce že lídr o tom ví, zná místo konání, čas, průběh.