'Mumble setkání vedoucích odborů 28.6. od 20:00 Program: 1. Body od RP: 1.1 otázka sdílení personálních kapacit napříč týmy 1.2 Přerozdělení agendy mezi odbory v rámci krizového řízení Link na můj (Michalův) dokument s variantami řešení: https://docs.google.com/document/d/1JisPWS-u2agDdFGYEf1XUPGNuBlloHQNVJJtgjZlMmg/edit?usp=sharing (Na poslední stránce jsou operativní témata, na předposlední návrh rozdělení - oddělení procesních činností od politických - tabulka 1.3 Balíčky a škokení pro nová PKS - dotvoření ve spolupráci AO a PO - i.e. dodplnit info k GDPR a lobbistickým kontaktům 1.4 Proces a web Nalodění web nalodění je k dispozici zde: nalodeni.pirati.cz - nejlépe ozkoušejte na vlastním loginu přes Pirátskou identitu prosím o dotazy předem, co se chce kdo zeptat 1.5 Úložiště - řešení (GDPR) pro PKS a sdílení znalostí v celé straně pro sdílení znalostí ve straně bychom mohli použít např. Askbot (vypadá to takto: https://together.jolla.com/questions/ , už jsme měli i běžící verzi, ale ta je offline) 2. Body od vedoucích odborů: 2.1 Nedořešené stranické závazky - podle https://wiki.pirati.cz/fo/vydaje/vydaje2016?datasrt=proplaceno a https://wiki.pirati.cz/fo/vydaje/vydaje2017?datasrt=proplaceno se zdá že strana má řadu neuhrazených závazků, a to včetně těch týkajících se PaRo projektů (tj. záměrů jež schválilo CF). To může být pro příslušná KS/MS docela demotivující. Taky tam hromada položek neodpovídá realitě (stornovaná žádost má AFAIK mít nulovou částku), čímž transparence dostává na frak. 3. VOLBY: Není "nic" na prolinkách z dokumentu prohlášení kandidáta - VV (AO?) 4. Různé Přítomní: Jana Rohová, Šárka Altmanová, Markéta Gregorová, Michal Novák, Martin Rejman, Šárka Václavíková, Jaromír Beránek, Martin Kučera, Olga Richterová Zápis: 1.1 Otázka sdílení personálních kapacit napříč týmy Návrh PO a RP - sdílení kapacit by mělo být možné po předchozí domluvě dotčených týmů. Vedoucí odborů by měli být vždy informováni. S návrhem řešení konkrétní personální situace v PkS Praha musí přijít právě toto PkS, od července přibudou dva další lidé. Je možné domluvit se na případném proplácení napříč týmem a realistické "ceny za člověkohodiny". Michal Novák za upgrade apeluje na co nejjednodušší určení cen. Výstup - důsledné zaznamenávání času (ideálně v redmine) a u zapůjčování se jednalo pouze o pár hodin Konkrétní příklady: - Praha: KoDo Marcela přešla bez koordinace s PO od PKS pod Štěpána Š. (pražský VV) - Organizace narozenin v Praze byla naopak přehozena na Jaroslavu (z pražského VV), byť šlo o celorepublikovou akci - Po dobu kampaně má pražské KoDo řídit Jaroslava, ale nebylo to komunikováno - je třeba uvážit i to, že někteří KoDo jsou placeni z kraje, někteří centrálně Olga: na druhou stranu Praha dostává mediální podporu z centrály, a také se to "neúčtuje" Jana: Sharing is Caring ... drobné záležitosti lze řešit v rámci nabízení volných kapacit ŘEŠENÍ: - nutná komunikace mezi vedoucími, kteří si lidi půjčují! - PKS bude mít 2 nové lidi od července - (návrh) je možno oceňovat práci a následně si převádět "člověko-hodiny" - (návrh) preferována je jednoduchá dohoda a transfery ad-hoc - (návrh) : evidence volných kapacit a následný komentář k tomu, jak byly využity 1.2 Přerozdělení agendy mezi odbory v rámci krizového řízení Michal Novák představil dokument možných variant řešení vedení odborů a výstupy z pátečního upgrade. Nastavení práv má být auditovatelné, musí fungovat kontrola a pověřená osoba musí mít důvěru členské základny. Helios již takto funguje. Diskuse ohledně "politicky citlivých agend" - např. moderování fóra. Obecně je potřeba vytvářet zástupnost, a zároveň umožnit správně provádění agendy. Koordinátoři administrativu nemají rádi, ale musejí ji dělat (tím pádem mají např. nově podávané členské přihlášky značné množství chyb. Diskuse proběhla pouze nad stranou "ODDĚLENÍ POLITICKY CITLIVÝCH ČINNOSTÍ" dokumentu. Martin Kučera na pokyn Michala Nováka zpracuje metriky a tvrdá data ohledně rychlosi odpovídání a řešení úkolů. Je třeba přesně popsat: Martin K a Michal 1.3. Balíčky a školení pro nová PKS PO připravilo společně s upgrade balíčky, spolupracuje DIno, který sbírá podněty, tlumočí je PO a na základě toho vznikají návody pro nováčky. AO apeluje na to, aby byly všechny informace byly na jednom místě a lehce dohledatelné. PO souhlasí a zatím vše soustřeďuje na disk PO, kde si informace každý může dohledat. Není to ale dlouhodobé řešení, je třeba info přesunout např. na vlastní cloud. Informace půjdou z PO prvotně mailem, následovat budou školení. Je třeba zapojit i zaběhlé členy, kteří již nesledují popisy procesů tak často - je třeba i jim info komunikovat opakovaně a různými kanály a školit. 1.4 Proces a web Nalodění Web nalodění je k dispozici zde: nalodeni.pirati.cz Martin Rejman představil novinky na webu nalodění. Návrh obsahu "landing page" po přihlášení/žádosti registraci (od Michala N.): https://docs.google.com/document/d/1HCwExlbnkk_FXnx09SS10o8oSAFbxBHZcCtEcCldnaw/edit?usp=sharing Úkol - podívat se na web nalodění a obsah "landing page" a poslat Martinovi připomínky, případně souhlas s tím, že stránka je ok. Důležité je stránku i otestovat a případné chyby nahlásit. Cílem by mělo být zveřejnění cca za týden a otestování co nejvíce lidmi např. i z řad koordinátorů (někteří již testovali). Připomínky psát konkrétně, pojmenovat přesně, co je třeba upravit. Michal vytvořil ve svém dokumentu prostor pro komentáře. Připomínka: hranaté závorky v menu místo lomítek ? vzdušnější design hlavní stránky nalodeni (ve srovnání s webem nalodeni.pirati.cz) poprosit Anetu Heidlovou o další otestování nalodeni.pirati.cz 1.5 Úložiště - řešení (GDPR) pro PKS a sdílení znalostí v celé straně Jedná se o to, jak zajistit bezpečnou výměnu dat (např. seznamy lidí) a druhá a oddělená je, jak sdílet znalosti ve straně. Pro sdílení znalostí ve straně bychom mohli použít např. Askbot (vypadá to takto: https://together.jolla.com/questions/ , už jsme měli i běžící verzi, ale ta je offline). Lze používat, pokud bude zájem a bude to vyhovat. PO zdůrazňuje, že se snaží o sběr dat a jejich sdílení a zastřešení na jednom místě. Aktuálně máme vybráno a čekáme "kam nainstalovat",můžeme spustit testovacíverzi, během toho vznikne instalační skript a poté nasazení. Jasný termín zatím není daný, pokud nic nebude chybět, dá se po testování počítat s nasazením v rámci dnů. TO si stojí za tím, že není dobré tlačit termínem. 2. Body od vedoucích odborů: 2.1 Nedořešené stranické závazky FO řeší žádosti na základě úkolů na redmine, čistí se starší věci např. z roku 2016, zbývá jen pár komplikovaných. Dle dohody - co je 2016 a starší, to již řešit nebudeme, jelikož není možné výstupy zpětně zapracovat. AO navrhuje řešení storen z let 2016 a dále dořešit, nabízí proto kapacity asistentky AO, FO nabídku kapacity přijímá. Olga vidí velkou potřebu školení, aby každý měl info a nemohl říci, že o něčem nevěděl. FO už nemá moc možností, jak komunikovat více nebo jinak. FO zdůrazňuje, že cokoli nad 5tis. musí dát to účetnictví. - podle https://wiki.pirati.cz/fo/vydaje/vydaje2016?datasrt=proplaceno a https://wiki.pirati.cz/fo/vydaje/vydaje2017?datasrt=proplaceno se zdá že strana má řadu neuhrazených závazků, a to včetně těch týkajících se PaRo projektů (tj. záměrů jež schválilo CF). To může být pro příslušná KS/MS docela demotivující. Taky tam hromada položek neodpovídá realitě (stornovaná žádost má AFAIK mít nulovou částku), čímž transparence dostává na frak. 3. VOLBY: Není "nic" na prolinkách z dokumentu prohlášení kandidáta - VV (AO?) Linky vedou na centrální rozcestník https://wiki.pirati.cz/volby/2018/komunal, kde jsou veškeré informace, kam měli KoKs dodat materiály za kraje. AO v tomto nemůže nic více podniknout, informacemi nedisponuje, musí začít opravdu spolupracovat kraje. Připouští však, že to může být způsobeno tím, že ani KoKs materiály ještě nemají. PO průběžně urguje. Jediná cesta je stále urgovat KoKs aby urgovali dál, PO vytvoří úkol v redmine, kam budou info dodávat. Za TO by bylo vhodné vložit info na svůj místí web - tím pádem to nemusí psát do wiki. 4. Různé Příště budou body po dohodě uváděny spolu se jménem navrhovatele, společně s předpokládaným časem, který bod zabere. Fyzické setkání 13.7. předsunuto od 13:00 pro ty co mohou, od 14:00 všichni. v 15:30 pokračování upgradem. Připomínka Michala Nováka k "dlouhým" newsletterům: GMail zkracuje zobrazení dlouhých zpráv, takže je ke zvážení, jak dlouhé psát newslettery. Google uvádí "Message clipped" . V důsledku toho je možné, že některé informace čtenáři vůbec neviděli. Přidat výzvu, aby četli až do konce. Konec: 21:23, Konec II. : 21:30 :-)