Nová verze programu zde - https://pad.pirati.cz/p/podrobnyprogram Příprava školení koordinátorů (a dalších) Pište co vás napadne, doplňujte, školení na činnost poptávanou ve výběrku - https://github.com/pirati-cz/KlubPraha/blob/master/vyberka/krajsky-koordinator/README.md Školitelé: Jakub, Vojta, Tobias, Míša, Bára, Ondra, Honza Michal JOkeš, Zuzana Dohnalová, Daniela, Miluš, Jakub Vrzala, Míra Brož, Eliška Holšánová, Martin Bitala, Jana Rohová, Míša Vodová, Michal Vít, MSK - holčina od Honzy N., Michal JOkeš, Míra Brož, Míša VOdová Potvrzení účastníci Koordinátoři: Daniela Bílá, Miluš Kotišová, Zuzana Dohnalová - bude sebou mít 6-ti měsíční dceru (je třeba zařídit vhodné ubytování), Jana Rohová, Martin Bitala, Eliška Holšánová - bude se snažit zúčastnit co největší části programu (ubytování nepotřebuje) Miroslav Brož - jeden den neděle, Míša Vodová - jeden den, zřejmě, momentálně jsou nemocní, dá vědět Michal Jokeš - nemůže Musím zavolat - Jakub Vrzala - potvrzen minimálně jeden den sobota - ubytování nepotřebuje, přijede ještě s jedním kolegou Přístupy: Miluš (Lukáš Bartoň, Aleš Jakl), Zuzka (Domča MIchailidu, František Kopřiva), Martin Bitala (Martin Jiránek, Stanislav Štipl), Míra Brož (František Navrkal), Jakub Vrzala (Šmída, Pikal) Couchsurfing: Zuzka Drazdova - 1 Olca Richterova - 2 (2 pokoje, 2 postele), Praha 10 Obloukova, spacak, (Bára, Danča, Miluš) Pepa Matousek - 1-2 (postel) - z ruky Prokopske udoli Bara Hruzova - 1 (postel) - Zuzka (Letna) - Zuzka Mikulas - 2 bez postele (Zizkov), spacak Martin Arden - 2 lidi, gauc a nerozdelana nova postel, spacaky (Na Hrebenech) Ivo Vlasaty - Jana Rohova Jan Louzek - 1 (postel), (Zizkov) spacak - Ostatní: 1) logistika: školení by se mělo a) řádně připravit, b) nahrávat c) a streamovat. (d) zaznamenat písemně a všem KoDo nasdílet e) zaškoleni by měli být i ostatní placení lidé - pozval je tedy někdo?- já jsem rozesílala pozvánku všem PKS a placeným lidem, které jsem našla (zastupitelé na magoši, psavkyně, atd) f) nemusí být nutně oddělené na administrativní a personální, ale mohlo by to navazovat - školení formou tematickych celku (schuze, poradani akce..) v ramci kterych se na konretnim realnem priklade nauci s technikami a systemy, ktere k tomu potrebuji) OBECNÉ * školení by mělo být dvoudenní - ideálně so + ne (za jeden den to nedáme, účastníci budou ztrácet pozornost) s tím souvisí zajištění ubytování pro mimopražské + zajištění drobného občerstvení v průběhu dne - bavíme se cca o 10-12 lidech * během účasti na školení zprocesovat vše potřebné - podpisy smluv, NDA, předání sim, registrace na redmine, foru, maily, atd....aby se to nedělalo s každým zvlášť pokoutně Obsah/Témata - alternativní program od řádku 209 .Sobota 17.12. první bod školení - 10:00 - 10:30 Představení školitelů a co vás naučí, v průběhu se na ně můžete kdykoliv obrátit, budou k ruce Představení účastníků nějakou zábavnou formou Motivace, o co nám jde, hlavní procesy navenek a smysl toho, co děláme, jako celku Obecná úloha koordinátorů a placených lidí v Pirátské straně - nedělá všechno sám, jen pokud se nepodaří delegovat Rozdání brožury o fungování Pirátské strany (seznam nejčastějších návodů a vnitřních předpisů - školení se budou odkazovat na konkrétní návody) Ivan/Jakub druhý bod školení - 10:30 - 11:00 Struktury strany (max 30 min, včetně otázek) - VP - Vrstvy předpisů (1 slide: kdo vydává co, hierarchie, vypíchnout podstatné) - Vojta * - Organizace strany (1 slide: Kdo řídí co, kdo řídí koho) - Vojta * + slide krajská a místní vrstva - Vojta, Honza * + slide organizační struktura kampaně - Vojta * + slide struktura PO (týmy, ať někdo dodá) - struktura PO - Jan Novák * Pauza 11:00 - 11:10 - proč pauza tady??? - doporučení Vojty, složitý a náročný na zpracování pro nováčky, čas na oddech, pauza cca 10minut OK 11:10 - 11:55 45 minut Řízení oblastního sdružení - VP - svolání schůze (náležitosti svolání), jednání na schůzi - Jan Novák doplńuje Vojtu (i sem) * + jak se mění předsednictvo * + Svolání schůze, změna předsednictva, proces příjmání členů * - Vzorový jednací řád * + změna předsednictva * + založení MS * - Přijímání členů * + proces (hlasování a jednání na fóru) - zásady hlasování, nikdo nesmí řídit schůzi ve vlastní věci (?) * Prakticky: cíl krajského sdružení, rozdělení krajského sdružení na okresy/ORP, příprava svolávání schůze, vytipování subjektů a osobností ke spolupráci v ORP * 11:55 - 12:25 vždy teorie + workshop - 30 minut Systémy strany - VP + další?/po systémech? (probrat zde?) historické pořadí ne, začít s těmi nejužitečnějšími, tj. + Facebook: krajské facebookové stránky/skupiny, celostátní týmy apod. (Mikuláš Ferjenčík/Bára Hradečná/Míša Krausová) * + Google drive a Pirotazník (data nejen o příznivcích) (Míša, Vítek) * + E-mail (Míša - newsletter, Tobias - hromadná upozornění apod.) * + Tabulka krajských koordinátorů Bára Hradečná * + Posílání sms (Tobias) * - internetové fórum (uživatelsky nastavit, 1. kroky) VP * + fórum vašeho sdružení VP * + nic dalšího! + prakticky - založení diskuse o rozpočtu na příští rok (?) VP * - založení diskuse ke probrání a hledání krajských osobností a potenciálně spolupracujících subjektů VP - naváže na konci dne Vašek Fořtík * + vyjednávání spolupráce VP * 12:25 - 12:55 Oběd 30 minut (na místě, pokusím se zajistit dobrovolníka, který uvaří) - pokud nebude oběd zajištěn v místě,je třeba počítat s delší pauzou na oběd, klidně 60 minut 12:55 - 13:15 - 20 minut - web/wiki (lišta, pravidla, návody, profil - každý vlastní) * markdown - praktický úkol = přepisování návodů z old wiki do redmine 13:15 - 13:25 - 10 minut - nový web? Profant, Michálek * - prakticky: přidávání nové tiskové zprávy na celostátní web 13:25 - 14:05 - 40 minut - redmine(registrace, přihlášení, podatelny, úkoly, projekty, vykazování ) - někdo jiný než VP, Ondra Profant * - vykazování času za dopoledne - informace o přesných parametrech - Jakub 14:05 - 14:15 10 minut - pad(založení, znovuužívání, slider, nestálost a archivace) * 14:15 - 14:30 - 15 minut - emajl(+ hromadný) - nastavit, otestovat - Profant, Štipl. Kučera - nemůže se zúčastnit, Tobias? * prakticky: posílání e-mailu členům a příznivcům/novinářům s tz 14:30 - 14:40 - 10 minut - github(smlouvy, web, kódy,...) - Ondra * 14:40 - 14:55 - 15 minut - externí: gdrive, fb, databáze... * 14:55 - 15:15 Rezerva - 20minut (doladění pořadí a upřesňování) Admin práva na fórum - buď nastavit Vojtovi moderátorská nebo někdo, kdo ty práva má Pauza - 15:15 - 15:30 15:30 - 16:15 - 45 minut Peníze - rozpočet a hospodaření - VP * (úvod - předpisy, FO, krajské účty, systém proplácení) * Hospodář (mohou být koordinátoři, pokud jsou neschopná předsednictva nebo hospodáři na věci) * + Proces sestavení krajského rozpočtu (vstup, vzor, výstup) * ++ Pracovní rozpočty(předsednictvo, štáb) * Záměry * + schvalování a proplácení výdajů (záměr , žádost, schválení, cestovné) * + pokladna, zálohy a vyúčtování * - workshop s jízdenkou a rovnou se naučí podat žádost o proplacení * Praktická část: sestavení krajského rozpočtu * 16:15 - 16:45 Delší pauza, aby si to všichni zkusili postupně 16:45 - 17:30 Schopnosti nováčků - 30 - 50 minut, sobota někdy mezi16 - 18 VF * - jak poznat schopného nováčka (osobu schopnou na sebe vázat další lidi, voličskou podporu) * - jak poznat destruktora * - vyhledat místní osobnost * 17:30 - 18:00 - TEST * 18:00 - 18:15 - vyhodnocení testu * + počítat s časem na předání SiM, podpisy smluv, otázky účastníků např. ohledně pokrytí nezastoupených krajů, apod * 18:15 - rozpuštění/hospoda Práce s členy a příznivci Neděle 10:00 - Internetové komunikační nástroje a databáze informací - google docs * - databáze s kontakty (Pirátská, nová?) * - Facebook * + (včasné) zakládání událostí * + hromadné pozvánky * + týmy na FB a skupiny * + seznam telefonních čísel členů a příznivců tak, aby si to mohli dát do telefonu? * + focení akcí a sdílení v reálnem čase, případně živé vysílání na FB * + využití dalších skupin při hledání posil apod. + rychlá komunikace na FB (potřeba víc lidí, nikoliv sám koordinátor), odpovídat nejpozději do 6 hodin * + pravidelně aktualizovat seznamy Pirátů na FB a přidávat nové Piráty * + ankety na různá témata - přibližování se lidem, facebooková demokracie * - pravidelně aktualizovaný kalendář a krajský web * - pad * - email - pravidelné newslettery a sbírání kontaktů (lze využít pražský formát s mailchimpem) * - forum - zájemci o členství, rychle odpovídat (do 6 hodin) neautomatickou odpovědí, rovnou nabídnou činnost, do které se lze zapojit a pozvat na akci * - mumble - když to půjde a bude to mít smysl, využívat! * Tvorba sítě - celostátní Pirotazník (doména pomohu.pirati.cz?) * - vytipovávání spřátelených míst a navazování kontaktů (hospody, kavárny, čajovny, jídelny, restaurace, kadeřnictví, čekárny, školy, knihovny...) - možnost pořádat zde akce, nechávat materiály (letáky, noviny, bannery/vlajky do výloh) - celostátní Pirotazník zjišťující kdo je ochoten jak pomoci (vzniká ve spolupráci Kapounek, Krausová, Michálek. Kovačeva) * - aktivní hledání zajímavých osobností kraje (aktivisti, lidé, co se zasloužili o lepší město, oblíbené/zajímavé osobnosti měst a obcí - projekt pro JmK zpracovává Radek Holomčík - navázat, přispívat do celostátátní rešerše zajímavých osobností, které nás podpoří, budou za nás kandidovat nebo budou ve stínové vládě) * - internetové výzvy k zapojení přes komunikační nástroje (Pirotatník, odběr novinek, pirátské týmy, pozvánky na schůze a akce, kontaktní kampaně, nejčastěji přímo volat, sms reminderey - sms brána) * - sbírat a zapisovat co nejvíc informací o lidech ochotných pomoci * Harmonogram a příprava - každý měsíc připravit plán akcí na další měsíc a vyhodnocení splněných aktivit za minulý měsíc - spojeno s navržením výše odměny za splněné úkoly * - pravidelné schůze (1x měsíčně krajská schůzcehahaha onepujde ani nahodou prazaci (musí být zajímavá, inspirace pražskou schůzí), 2x měsíčně schůzka pracovních skupin přibližný formát Pirátských úterků a případně 1x m. odlehčená akce - koncert, filmy, hry, 1x Piratecon v kraji na vybrané téma spojený například s Vyosením pro všechny Piráty v republice - koordinovat a plánovat s ostatními kraji - příprava do voleb, lze sloučit 2 kraje v pořádání této akce) * Vzájemné se poznávat a udržovat kontakt - kontakty pro koordinátory na klíčové lidi ve straně, kteří mají přehled, schopnosti a mohou pomoci (administrativa, personalistika, psaní textů apod.) * - skoro povinná účast na pirátských akcí, cíl -> osobně poznat co nejvíce lidí a navázat kontakty (FB, vybírat od každého, kdo je nám nakloněn, následně zařazovat do listů na FB, sdílet pozvánky, psát zprávy, zůstávat v osobnějším kontaktu (tzn. nepsat viditelně hromadné, zkopírované zprávy) apod.) * - získávání zpětné vazby * MIMO a před: - zřídit stránku FAQ pro nové koordinátory, kde dohledají odpovědi na své dotazy případně založí dotaz nový, na který někdo odpoví (eliminace opakujících se dotazů na jednoho člověka) - přimlouvala bych se, aby to spravovala Bára Hradečná, protože pak bude naše největší expertka na správné postupy, vnitřní předpisy apod. a to strašně potřebujeme!! :) - božínku :-) - noťasy s sebou - instalace mumble, email apod. - jídlo - couchsurfing (dotazník předem apod.) - aparatura (video stream, zvuk, nahrávání) - hezké PiCe - Bartos - motivacni speech na začátek - Jakub - vysvetleni financniho ohodnoceni a dalsich vyhod - formulář na couchsurfing a preferovanou stravu (veggie/masožravec) - plán úkolů na 1. měsíc a postup pro samostatné určování a vyhodnocování úkolů na další měsíce (strategické jednání na začátku měsíce + ohodnocení) - rozeslat pozvánky na školení pro všechny zainteresované Piráty, kteří se chtějí kvalifikovaně zapojit do kamapně (Facebook, newsletter - i celostátní) Schopnosti nováčků - 30 - 50 minut, sobota někdy mezi16 - 18 VF - jak poznat schopného nováčka (osobu schopnou na sebe vázat další lidi, voličskou podporu) - jak poznat destruktora - vyhledat místní osobnost Na konci bude test Školitelé: Ondra Profant potvrzen Honza Novák potvrzen :-) Míša Krausová potvrzena Martin Kučera - pracovně nestíhá/ přenechat Tobiasovi Jakub Michálek potvrzen Vojta Pikal potvrzen Tobias potvrzen Ivan Bartoš Alternativní program školení Sobota 1. bod školení - úvod 10:00 - Představení školitelů a co vás naučí, v průběhu se na ně můžete kdykoliv obrátit, budou k ruce, program školení - Míša - 10:10 10:10 - Představení účastníků nějakou zábavnou formou - Míša - 10:20 10:20 - Motivace, o co nám jde, hlavní procesy navenek a smysl toho, co děláme, jako celku Obecná úloha koordinátorů a placených lidí v Pirátské straně - nedělá všechno sám, jen pokud se nepodaří delegovat (Rozdání brožury o fungování Pirátské strany (seznam nejčastějších návodů a vnitřních předpisů - školení se budou odkazovat na konkrétní návody - pokud se stihne připravit, případně se odešle potom), Jakub - 10:40 2. bod školení - stáváme se formálně součástí Pirátské strany 10:40 - Organizace strany (1 slide: Kdo řídí co, kdo řídí koho) - Vojta + slide krajská a místní vrstva - Vojta, Honza - 10:50 10:50 - + slide organizační struktura kampaně - Kdo jsou krajští koordinátoři a jak zapadají do struktury strany (prezentace s grafy volebního rozložení ze štábu - Jakub; prezentace s obecnou strukturou strany - Vojta/Jakub - 11:00 11:00 - + slide struktura PO (týmy, ať někdo dodá) - struktura PO - Jan Novák - 11:10 11:10 - vytvořte si svůj osobní profil na Pirátské wiki - web/wiki (lišta, pravidla, návody, profil) - Tobias - 11:30 11:30 - pirátský alias na mail - Vojta 11:45 11:45 - internetové fórum (uživatelsky nastavit, 1. kroky) + fórum vašeho sdružení - Vojta - 12:00 3. bod školení - Oběd 12:00 - oběd na místě, zajišťuje Tobi - 12:30 4. bod školení - aktivizujeme krajská předsednictva a svoláváme schůzi na leden 12:30 - zasazení KS do kontextu - Vrstvy předpisů (1 slide: kdo vydává co, hierarchie, co je krajské předsednictvo, vypíchnout podstatné) - Vojta - 12:45 12:45 - svolání schůze, na které lze dělat spoustu věcí (viz níže) - (náležitosti svolání), - Jan Novák doplńuje Vojtu - 13:00 13:00 - osobní pozvánky pro nováčky - pozvat co nejrychleji od chvíle, kdy projevili zájem - rovnou zkontrolovat přihlášené na foru a nabídnout jim online zapojení ještě před účastí na schůzi, zanesení události do krajského/celostátáního kalendáře (zřízení přistupů), vyhlášení na fóru - Míša/Vojta - 13:20 13:20 - probíhá schůze, co na ní lze dělat: Vzorový jednací řád, jednání na schůzi , příjmání členů a hlasování o přijetí, - zásady hlasování, nikdo nesmí řídit schůzi ve vlastní věci (?), + jak se mění předsednictvo, + změna předsednictva, + založení MS, Prakticky: cíl krajského sdružení, rozdělení krajského sdružení na okresy/ORP, příprava svolávání schůze, vytipování subjektů a osobností ke spolupráci v ORP, (hlasování a jednání na fóru) Vojta + Honza - 14:05 14:05 - prakticky - založení diskuse o rozpočtu na příští rok - Vojta - 14:20 14:20 - Pauza 14:35 5. bod školení - zapojujeme Piráty ochotné pomoci a seznamujeme se s nimi 14:35 - databáze s kontakty (zřízení přístupu, ukázka, jak funguje dtb - filtry) - možná před tím podpisy NDA - Tobias - 14:50 14:50 - facebook: pravidelná správa facebookové stránky kraje a rychlé odpovídání na zprávy a příspěvky (do 6 hodin, potřeba víc lidí, nejen koordinátor),vytvoření a pravidelná správa seznamů, přidávání nových příznivců do přátel a pravidelný kontakt s nimi, propojování lidí na FB a vytváření zázemí pro jejich činnost (zakládání událostí, pomoc v orientaci apod.- Míša - 15:00 15:00 - google drive: seznámení s celostátáním Pirotazníkem, zajištění přístupů do něj, nastevní notifikace na mail při vyplnění od člověka z konkrétního kraje, seznámení s kampaní Piráti do hospody a podnícení aktivní participace na ní, vytvoření domény pomohu.pirati.cz? - Jakub/Vítek/Míša/Olga - 15:20 15:20 - Tabulka krajských koordinátorů - Bára - 15:35 15:35 - založení diskuse k probrání a hledání krajských osobností a potenciálně spolupracujících subjektů, vyjednávání spolupráce - Vojta- 15:45 15:45 - jak poznat schopného nováčka (osobu schopnou na sebe vázat další lidi, voličskou podporu), jak poznat destruktora, vyhledat místní osobnost - Václav Fořtík - 16:25 16:25 - Pauza - 16:40 6. bod školení - jak kraj hospodaří s desítkami tisíc? 16:40 - Na koho se obracet ve složitějších případech?; Peníze - rozpočet a hospodaření - VP - (úvod - předpisy, FO, krajské účty, systém proplácení), kdo je hospodář?, + Proces sestavení krajského rozpočtu (vstup, vzor, výstup), ++ Pracovní rozpočty(předsednictvo, štáb), Záměry, + schvalování a proplácení výdajů (záměr , žádost, schválení, cestovné), + pokladna, zálohy a vyúčtování, - workshop s jízdenkou a rovnou se naučí podat žádost o proplacení, Praktická část: sestavení krajského rozpočtu Vojta - 17:25 7. bod školení - pokytí krajů, smlouvy, závěrečný test a ukončení prvního dne 17:25 - vyplňování testu a vyhodnocení - Jakub 18:00 18:00 - vysvětlení financování a reálné výše odměny, proplácení přesčasů, pokrytí krajů a podpisy smluv - RP/Tobias 18:35 18:35 - feedback a případný přesun na pivo - Jakub, Míša Neděle 1. bod školení - úvod 10:00 - přivítání, sdělení dojmů a vysvětlení pojmů, motivační Ivanova speech - Míša/Ivan - 10:20 2. bod školení - chystáme akci v kraji 10:20 - založení padu na výkaz času (založení, znovuužívání, slider, nestálost a archivace) - Míša/Vojta - 10:30 10:30 - jak napsat tiskovou zprávu - základní pravidla, komu odesílat, v jakém předstihu, co by v ní vždy mělo být a pokus o napsání vlastní krátké zprávy k chystané akci - (úkol ze školení - napsat tiskovku) - Věrka - 11:00 11:00 - využití připraveného seznamu s lidmi z kraje na FB, vytvoření události, hromadné pozvání lidí z kraje, zanesení akce do kalendářů a info na krajský FB a forum - Míša - 11:30 11:30 - seznam věcí, které je potřeba udělat a rozdělení odpovědností za konkrétní úkoly dobrovolníkům (za domácí úkol po školení - obvolat a delegovat)- Míša - 11:50 3. bod školení - Oběd 11:50 - oběd na místě, zajišťuje ? - 12:20 4. bod školení - delegujeme a rozdělujeme úkoly dobrovolníkům na chystanou akci 12:20 - redmine - registrace, přihlášení, zakládáme úkoly ve správných projektech, přiřazujeme je dobrovolníkům, jak lze sledovat jejich plnění - Ondra - 12:40 12:40 - vykazování času za uplynulé školení - informace o přesných parametrech - Jakub - 13:00 13:00 - pomáháme v samostatné činnosti dobrovolníkům při akci - přepsání návodu z old wiki do Redmine (markdown) - Ondra P. - 13:15 13:15 - Rešerše zajímavých akcích v kraji - používáme google, sledujeme aktuality a zapojujeme se všude, kde je to žádoucí - na konci seznam zajímavých akcí v kraji a vepsání do kalendáře - Míša - 13:45 13:15 - představení nového webu a přidávání nové tiskové zprávy na celostátání/krajský web Jakub/Ondra - 13:25 13:25 - posílání e-mailu členům a příznivcům/novinářům s tz, hromadné maily a sms členům a příznivcům - Tobias - 13:50 13:50 - fungujeme transparentně, používáme při práci github, když je potřeba - Ondra - 14:05 14:05 - Pauza - 14:20 5. bod školení - průběžně udržujeme živou pirátskou síť v kraji 14:20 - Pirátské týmy: seznámení (musíme příznivcům naproti - když jsou často na FB, pracujme s nimi na FB a nenuťme je chodit na forum, lepší podchycení zdrojů pomoci, co se v týmech momentálně řeší, možnost propojit větší úkoly s Redmine apod.), přidání se do týmů, přidání vhodných lidí z krajů a možnosti využití v praxi, průběžně sledovat, co se ve skupinách děje a kontaktovat lidi, které by to mohlo zajímat a rovnou je zapojovat a poropojovat, příklady dobré praxe - Míša 14:35 14:35 - Telefonní hovory nad zlato: jak sehnat dobrovolníky? Volat! Čas na přidání kontaktů na lidi z krajů do telefonu + na klíčové lidi ze strany (pomoc s médii, administrativou, přístupy apod.) - Míša - 14:50 14:50 - Fotkay a videa: fotka či video řekne víc jak tisíc slov, fotky a videa žijí na Internetu svým životem i po akci a dají se použít do propagačních materiálů- akce nutno fotit (idálně na profi foťák), sdílet v reálném čase a kdo si troufá, tak nově živě streamovat na FB - lidi mají rádi na Pirátech právě práci s technologiemi, pojďme se jim prostřednictvím technologií přibližít, zakládejte ankety na FB, komunikujte, rozšiřujte síť lidí, kteří budou Piráty nejprve sledovat, poté se aktivněji zapojí online, pak si třeba odeberou newsletter, kde je budete pravidelně zvát na akci, nakonec přijdou a pomohou (prezentace, odkazy na fotky a videa z akcí) - Honza Loužek/MÍša - 15:10 15:10 - Mumble: vyzkoušení mumble, ukázat, jak využit při schůzích a pracovních setkáních a co je k tomu potřeba- Ondra/Franišek Navrkal? - 15:30 15:30 - Mailchimp: založení nového účtu na mailchimp pro kraj (dodání emailů z databáze - domácí úkol po školení, průběžné dopisování kontaktů z Pirotazníku a přihlášek) - Míša - 16:00 16:00 - kontrola fora se zajemci o členství, nastavení notifikace na mail, že někdo napsal, odpovědět co nejrychleji (do 6 hodin ideálně) - Míša - 16:15 16:15 - Cíl?: Díky těmto technikám se snažte vytipovat spřátelená místa a navazujte kontakty (hospody, kavárny, čajovny, jídelny, restaurace, kadeřnictví, čekárny, školy, knihovny...) - možnost pořádat zde akce, nechávat materiály (letáky, noviny, bannery/vlajky do výloh); aktivně hledejte zajímavé osobnosti z kraje ochotné podpořit Piráty (aktivisti, lidé, co se zasloužili o lepší město, oblíbené/zajímavé osobnosti měst a obcí - projekt pro JmK zpracovává Radek Holomčík - navázat, přispívat do celostátátní rešerše zajímavých osobností, které nás podpoří, budou za nás kandidovat nebo budou ve stínové vládě), sbírejte a zapisujte o lidech ochotných nám pomoci a podpořit nás co nejvíc informací (Pirotazník, databáze...) - Míša - 16:25 16:25 - Pauza - 16:40 6. bod školení - nejdůležitější je příprava a znalost lidí z kraje! 16:40 - každý měsíc připravit plán akcí na další měsíc a vyhodnocení splněných aktivit za minulý měsíc - spojeno s navržením výše odměny za splněné úkoly (inspirace fungováním pražského zastupitelského klubu Pirátů na Magistrátu, kteří za své fungování dostali cenu Otevřeno - citace z ocenění, buďte příkladem pro ostatní - prezentace a ukázka, založení vlastního úkolu v Redmine k jednání KS) - Jakub - 17:00 17:00 - doporučení k setkávání: pravidelné schůze (1x měsíčně krajská schůzce (musí být zajímavá, inspirace pražskou schůzí - příklady pražských aktivit na schůzi, ankety na FB na témata a aktivity při plánování - spoluúčast většího počtu lidí, ukázat fotky ze schůzí v Praze), 2x měsíčně schůzka pracovních skupin přibližný formát Pirátských úterků a případně 1x m. odlehčená akce - koncert, filmy, hry, 1x Piratecon v kraji na vybrané téma spojený například s Vyosením pro všechny Piráty v republice - koordinovat a plánovat s ostatními kraji - příprava do voleb, lze sloučit 2 kraje v pořádání této akce), - aby na akce chodili lidi, musí být zábavné, přínosné, produktivní, pečlivě sdílené (aby oslovili co nejvíce lidí), sms remindery před akcí - když se lidem bude setkání líbit, přijdou znovu - Míša - 17:10 17:10 - skoro povinná účast na pirátských akcí, cíl -> osobně poznat co nejvíce lidí a navázat kontakty (FB, vybírat od každého, kdo je nám nakloněn, následně zařazovat do listů na FB, sdílet pozvánky, psát zprávy, zůstávat v osobnějším kontaktu (tzn. nepsat viditelně hromadné, zkopírované zprávy) apod.) - získávání zpětné vazby od členů i příznivců a neustále zlepšování - Míša - 17:20 7. bod školení - Závěr 17:20 - dotazy - všichni 17:30 17:30 - závěrečný test - Míša/Jakub - 17:50 17:50 - vyhodnocení a rozloučení/pivo - Míša Úkoly pro KoDo před školením - domluvit se na termínu konání schůze s PKS a vymyslet akci na leden (lze použít úkolovou Úkoly pro trenéry - mít moderátorská práva, aby bylo možné nastavovat přístupy (FB stránky krajů, kalendáře, forum, redmine, hromadné maily, google dríve dotazníky) Couchsurfing Zuzka Drazdová - 1 člověk Ivo Vlasatý - Jana Rohová