Mozková bouře * Používání technologií a sdílení učebních materiálů, veřejné přednášky * Janek Wagner: nevlamujme se do otevřených dveří, viz existující strategické materiály * http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie-2020_web.pdf * http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/digistrategie.pdf * Terka Bártlová: bylo by fajn, aby náš názor s námi sdíleli učitelé (důležité!!!) * Podpora e-learningu (matky na mateřské, důchodci etc.) * Výstupy veřejně financovaného výzkumu veřejně (jistě) * Děti ve škole by měly získat větší finanční a právní gramotnost * Ivo vlasatý: politická a občanská gramotnost * Děti nejsou varovány, jak přistupovat k reklamám * Nutriční gramotnost * Informační gramotnost * práce s informacemi a vyhledávání * mediální gramotnost * Vzdělání je hodnota sama o sobě * Děti by se měly naučit socialisovat pro život * Lepší finanční motivace pro učitele * Učitelé by měli čerpat z více zdrojů (nejen z jedné účebnice) * Předškolní vzdělávání: dostupnost, kvalita * Janek: změnit strukturu předškolního vzdělávání, svoboda volby rodiče * Romana Klimešová: domácí vzdělávání: nezapočítává se rodičům k důchodu, rodiče by měli dostat část ekvivalentu toho, co by dostala škola * Papírově problematické * Větší podpora pro Montessori a Waldorfské vzdělávání, popř. zapojovat prvky tohoto do škol hlavního proudu * ŠKolní jídelny i pro děti vzdělávající se doma * Systém hodnocení: motivace výsledkem x motivace známkou * Zrušit povinnou školní docházkuá * Učit se být šťastný * Sociální mobilita * Pevné procento výdajů na školství * Oppimistuki * Školní knihovny * Aby se zlepšilo doplňování vzdělání (ZŠ, maturita, ...) * Učit, jak se má učit (individualita žáka – visuální učení, přes zvuky etc.) * Podpora pro pilotní projekty a experimenty ve vzdělávání, i decentralizovaně * Odstranit legislativní překážky např. pro mnohojazyčnou výuku (podívat se na kvalifikační požadavky pro učitele) * Zanalyzovat ruzna temata vychov/gramotnosti (ekonomicka/pravni/branna) a pokusit se najit nejake jadro, ktere by slo naucit a bylo by nejuzitecnejsi * Nalezeni konsenzu v pristupu ke vzdelavani (vize; omezeni legislativni smrsti, priznani omylu v rozhodovani) - vetsi svoboda volby, transparentnost * Narovnani vztahu mezi domacim vzdelavanim a skolnim (dotace na zaka/obedy) * Osmiletá základka * CŽV – ekonomicky dostupné * Detenční místnosti * Důstojnost pro učitele * Větší pravomoci pro ředitele (vyhazovat lidi) Potřebujeme lidi, kteří reprezentují ty body Přečtěte si hodnocení aktuální situace na http://www.ceskaskola.cz/2016/12/reditel-zakladni-skoly-frantisek-halada.html VOLEBNÍ PROGRAM 2013 https://www.pirati.cz/volby2013/program#spickove_vzdelavani_a_veda Špičkové vzdělávání a věda Peníze pro školství a vědu • Financování veřejného vzdělávání a vědy je pro nás klíčovou prioritou rozpočtu. Zvýšíme procento rozpočtu na školství a vědu • Umožníme lidem celoživotní vzdělávání • Finanční náklady vzdělávání nechceme přesouvat na studenty Svobodná volba způsobu vzdělávání • Rovné podmínky pro různé formy vzdělávání • Respekt k individuálnímu nadání, zájmům a možnostem vzdělávaného • Podporujeme studium v jakémkoli věku a studium mimo školské struktury Vzdělávání bez bariér • Používané učebnice ke stažení na webu, k šíření a zlepšování • Svobodný software ve školách i doma Výsledky výzkumu pro všechny • Volná dostupnost výsledků výzkumů vytvořených za veřejné prostředky • Nesouhlasíme s vyváděním výsledků výzkumu placeného z veřejných prostředků do soukromých rukou • Hlavním kritériem prospěšnosti výzkumu nesmí být patenty, ale skutečný dopad činnosti veřejných výzkumných institucí Zajímavé statistiky OECD: * Education at a glancehttp://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance_19991487 Tabulka k soc. mobilitě: http://dx.doi.org/10.1787/888933396928 http://www.oecd-ilibrary.org/content/book/9789264029095-en?contentType=&itemId=%2fcontent%2fchapter%2f9789264029095-5-en&mimeType=text%2fhtml&containerItemId=%2fcontent%2fserial%2f19936753&accessItemIds=&_csp_=cfc3106dcd3e1f67d7cb8b16a2166f9c